- I Connections opplever vi en stadig større etterspørsel etter forretningsreiser. Det ble derfor naturlig for oss å bli med i G Travel, nettopp for å profesjonalisere vår forretningsreisevirksomhet. G Travel har kompetansen, systemene og erfaringene innenfor dette segmentet. De sitter på onlineløsninger, statistikker og andre type ting som vi som liten aktør innen forretningsreiser ikke selv klarer å tilby, men som nå i økende grad etterspørres av våre kunder, sier daglig leder i Connections, Marianne Reistveit.

Hun etablerte den Sandefjord-baserte bedriften i 2007, og hovedfokuset var den gang – som nå – firmaturer og events i Norge og resten av verden for næringslivet. Dette innbefatter små og store insentiver, ansattarrangementer som eksempelvis jubileumsturer og firmafester, samt kundeturer, studieturer, messebesøk, salgskonferanser, med mer.

- Vi valgte navnet Connections for å synliggjøre verdien av gode relasjoner. Vi tilbyr så mye mer enn booking og teknisk reiseadministrasjon. Rådgivning på destinasjon og arenaer og innhold, verdi- og kulturbygging er noe av det som betyr noe når man skal lage større arrangementer, forteller Reistveit.

I de senere årene har planer for omdømme, sikkerhet og kommunikasjon blitt viktige elementer når man planlegger firmaturer og events. Connections har planer for og erfaring med dette, noe som verdsettes av kundene. Siden oppstarten for ti år siden har bedriften vokst jevnt og trutt. Connections har i dag 15 ansatte, og omsatte i 2015 for nærmere 66 millioner kroner.

- Innen events og firmaturer har vi kunder fra hele Skandinavia og innen de aller fleste bransjer. Dette er vi gode på og mestrer til fingerspissene. Samarbeidet med G Travel gjør at vi nå kan levere enda bedre tjenester og løsninger også til våre forretningsreisekunder. Fremover skal vi dekke bedrifters totale behov innen reisetjenester i både Telemark, Buskerud og Vestfold under navnet G travel Connections. Vi vil bli en betydelig aktør i regionen, og dette ser vi virkelig frem til, sier Reistveit.