G Travel har snart lagt bak seg det mest innholdsrike året i selskapets historie. Siden årsskiftet har G Travel innlemmet 18 franchiser, bygget nye IT-systemer og etablert et internasjonalt joint venture. Alt har skjedd i et marked preget av kraftig omstilling.

- 2016 har vært både krevende og spennende. Vi er kommet utrolig langt på ett år! Jeg vil rette en takk til de mange dyktige ansatte som har vist en imponerende stå-på-vilje og evne til å ta et ekstra tak i tøffe tider, sier Hansen.

G Travel er i løpet av 2016 utvidet med 12 norske og 6 svenske reisebyråer, og er dermed blitt en av de dominerende aktørene i Skandinavia. Ekspansjonen kommer i tillegg til etableringen av et joint venture med Dnata.

- Gjennom det nye selskapet har vi allerede landet en avtale verdt flere hundre millioner kroner. Det viser potensialet og verdien av en videre internasjonal satsing. At vi vokser globalt er også en fordel for våre norske og svenske kunder, ettersom vi blir i stand til å levere enda bedre tjenester til enda hyggeligere priser, sier Hansen.

Det koster å vokse, men Hansen ser lyst på 2017.

- Vi har god kontroll på kostnader og inntekter, og vil høste resultater av investeringene på nyåret. Prognosene for 2017 er meget gode. Nye kunder som Tidewater, Siem Offshore og Klavenes gjør at vi forventer en økning i marine- og offshoresegmentet. Samtidig skal vi være med å kjempe om flere spennende kontrakter som legges ut på anbud i løpet av året, sier Hansen.