- På rekordtid har vi bygget en organisasjon som er minst like profesjonell som den vi kom fra. Det har skjedd og skjer enormt mye i kulissene hos oss, sier Finn Vetle Hansen, administrerende direktør i G Travel.

Ved årsskiftet utvidet G Travel med 12 norske og 6 svenske reisebyråer, og ble dermed en av de dominerende aktørene i Skandinavia.

- Dette er en ny hverdag for oss. Vi skal ikke bare levere over egen kjøl, men også gjennom franchisene. Vi har investert mye for å få alt på plass, og nå ser vi at investeringsbehovet er i ferd med å avta, sier Hansen.

Nedturen i olje- og gassvirksomheten har preget norsk økonomi. Det merker også G Travel.

- Vi har en klar nedgang i offshore, men nye kunder i andre markeder gjør at vi har tilnærmet samme bruttoomsetningen som i fjor. Det er vi både glad for og stolt over, sier Hansen.

Han ser også en tilvekst av nye offshoreselskaper.

- En del som har sluttet eller blitt overtallig i de større selskapene starter egne selskaper og etablerer kundeforhold hos oss. Det er en hyggelig tillitserklæring å få, sier Hansen.

G Travel har vært preget av sterk vekst det siste året, også internasjonalt gjennom et joint venture med Dnata.

- Gjennom det nye selskapet har vi allerede landet en avtale verdt over 30 millioner dollar. Det viser potensialet og verdien av en videre internasjonal satsing. At vi vokser globalt er også en fordel for våre norske og svenske kunder, ettersom vi blir i stand til å levere enda bedre tjenester til enda hyggeligere priser, sier Hansen.