- Noen ganger skjer det uforutsette ting når vi er ute i felten, som at fly blir kansellert eller flyplasser stengt. Da er det fantastisk å kunne ringe G Travel når som helst på døgnet og få hjelp av imøtekommende konsulenter. De ordner alltid opp, sier Corinna Schüttler-Kvarme, seksjonsleder for global logistikk i Kirkens Nødhjelp.

Organisasjonen jobber globalt for å avskaffe fattigdom og urettferdighet. Gjennom nettverket ACT Alliance kan Kirkens Nødhjelp nå ut til ofre for krig og katastrofer i over 130 land.

– For å fjerne årsaker til fattigdom påvirker vi myndigheter, næringsliv og religiøse ledere. Vi arbeider langsiktig for utvikling i lokalsamfunn, og vi gir også nødhjelp i katastrofer. Akkurat nå trengs vår innsats blant annet i Øst-Afrika, hvor millioner av mennesker er truet av hungersnød som følge av tørke, forklarer Schüttler-Kvarme.

– Vi bruker G Travel fordi selskapet finner gode løsninger til vanskelige destinasjoner. Vi har dedikerte kontaktpersoner hos G Travel som kjenner våre spesielle behov, forteller Schüttler-Kvarme.

Kirkens Nødhjelp er altså en organisasjon med utfordrende reisevirksomhet. Derfor bestilles alle reiser ved hovedkontoret i Oslo gjennom G Travel. En stor del av reisene som må bestilles gjennom landkontorene, går også gjennom G Travel.

– Det er svært viktig for Kirkens Nødhjelp å holde reisekostnadene så lave som mulig. G Travel hjelper oss med å finne de billigste billettene, og de har gode avtaler som sikrer oss en rekke fordeler. Vi har lagret våre profiler, bonuskort og eventuelt spesielle ønsker for mat eller seteplass hos G Travel, så vi slipper å gjenta og huske på disse tingene for hver reise. Med andre ord er dette både enkelt og kostnadsbesparende, sier Schüttler-Kvarme.

(Foto: Håvard Bjelland/Kirkens Nødhjelp)