Det betyr at dersom reisen er betalt over Reisekonto og den som reiser har et Eurocard, så gjelder reiseforsikringen.

Reiseforsikringen kan dekke utgifter du ikke får refundert fra reisearrangør. Avbestilling dekkes for reiser bestilt før 14. mars og med utreise før 14. april. De som har utreise etter dette, må avvente behandling av deres forsikringssak.

Eurocard Corporate Gold-forsikringen dekker ikke evakuering eller hjelp til ny billett hjem eller endring av eksiterende billett til hjemreise. Du må i disse tilfellene kontakte ditt reisebyrå/flyselskap og selv prøve å få ombooket reisen.

Om du ennå ikke har reist, skal du fylle ut en skademelding til Tryg forsikring og be om avbestillingsdekning. Da må du sende med billetter som bilag.

Du skal først og fremst kontakte reiseleverandøren, og be om refundering eller ombooking. Hvis det er et restbeløp som ikke refunderes, er det krav om å dekke dette som skal sendes til Tryg forsikring.

Skademelding til Tryg Forsikring finner du her. Velg "reiseforsikring via kredittkort" når det kommer spørsmål om dette.

For mer informasjon om reiseforsikring Eurocard, se her.

Kontakt gjerne Tryg forsikring for ytterligere informasjon på telefon 55 17 20 00.