- G Travel skal være en norskeid reisebyråkjede med global utstrekning. Å være global er viktig, både for oss og kundene. Både flyreiser og hotellrom har ulike priser avhengig av hvor du bestiller dem fra. Gjennom våre kontorer rundt om i verden har vi muligheten til å shoppe der det til enhver tid er billigst, sier Hansen.

Ved årsskiftet kom 18 franchiser inn i G Travel. Disse er nå godt innarbeidet og sammen fremstår de som den frittstående kjeden de faktisk utgjør. Nylig ble også eventselskapet Connections i Sandefjord innlemmet som franchise.

- Samarbeidet er godt og franchisene virker fornøyd. Vi er svært fornøyd med dem, sier Hansen.

I forrige uke ble det kjent at G Travel inngår et joint venture med Dubai-baserte Dnata. Det forsterker posisjonen i Midt-Østen, Vest-Asia og Afrika.

- Vi strekker det globale perspektivet enda lenger og har store forventninger til dette samarbeidet som blir merket G Travel International. Å kombinere kompetanse og ressurser i de to selskapene vil gi merverdi til våre kunder på et globalt nivå, sier Hansen.

Også Abdulla Tawakul, Senior Vice President i Dnatas reisevirksomhet for bedriftsmarkedet i Midtøsten og India, ser verdi i en tettere relasjon.

- Jeg er overbevist om at våre reiselivsbedrifter rundt om i verden vil tjene stort på dette samarbeidet, sier Tawakul.

Ifølge Finn Vetle Hansen ser reiselivsmarkedet ut til å stabilisere seg.

- Vi ser en svak vekst innen offshore, hvor vi er tungt eksponert. Vi har vunnet flere nye kunder og er i flyt nå om dagen. Vi planlegger ytterligere vekst og kan love flere positive nyheter fremover, sier Hansen.