- Det går nok fortsatt en stund til vi er tilbake der vi var for to år siden, men pilene peker forsiktig oppover. Markedet er preget av en viss positivitet. Det gjenspeiles i økt aktivitet, også økt reiseaktivitet, sier Hansen.

G Travel selger generelt flere forretningsreiser enn på samme tid i fjor, med en synlig økning i segmentet marine/offshore.

- Vi ser også en markant økning i cruise-reiser. Det har virkelig tatt av, sier Hansen.

Et bedre marked forklarer mye av oppgangen, men Hansen sier G Travels ansatte og produkter også spiller en betydelig rolle.

- Vi har erfarne, dyktige konsulenter som bistår og veileder på en fremragende måte. I tillegg er vi svært konkurransedyktige og har en rekke gode produkter. Et av produktene som kundene er spesielt begeistret for, er G Travels online-løsning, som lar ansatte booke reiser til markedets beste priser, basert på bedrifts reisepolicy, forklarer Hansen.

G Travel har i 2017 vunnet flere nye kunder, blant annet SpareBank 1-alliansen.

- At et stort og profesjonelt bankkonsern velger oss som leverandør, er et tegn på at vi er helt i front både på løsninger og priser, sier Hansen.

Han tror reisebyråene vil bli viktigere fremover, ettersom stadig flere flyselskap har varslet innføring av ikke-refunderbare bookinggebyr.

- Man kan fortsatt finne rimelige flybilletter på nettet, men gebyrer og tilleggstjenester gjør det totale prisbildet uklart. Det vil bli viktigere å ha en profesjonell partner som har oversikten og som kan hjelpe kundene å navigere på en kostnadseffektiv måte, sier Hansen.