– Vi synes det er viktig å møte kundene våre personlig. Derfor har jeg nylig vært i Leer i Tyskland og Gdynia i Polen, der Kristiansand-baserte Siem Offshore har kontorer. Her ble det utarbeidet en plan for hva Siem Offshore ser for seg, og hvordan selskapet vil at samarbeidet med oss i G Travel skal være. Hvilke prosedyrer ønsker Siem Offshore å benytte seg av? Og kan vi forbedre disse prosedyrene og prosessene for å gjøre reisene enklest mulig? sier Inger Marie Stangenes, kundeansvarlig hos G Travel.

Siem Offshore har skip over hele verden som bemannes med eget og innleid mannskap. G Travels jobb er å få mannskapet trygt om bord og hjem igjen. Ved hjelp av avansert teknologi og systemer, ordner reisebyrået med flybilletter og transport til og fra flyplassen, og sørger for god kommunikasjon med hoteller, kapteiner og havneagenter.  

– Alt må ligge til rette for at G Travels reisekonsulenter skal kunne betjene kundene sine på best mulig måte. Derfor er det ekstremt viktig at en implementering foregår korrekt, forklarer Stangenes.

Implementeringen av avtalen med Siem Offshore er en stor jobb, og det er mange profiler og detaljer som skal på plass.

– I møte med kunden informerer jeg om alle opplysningene vi trenger i forbindelse med mannskapslister. Det være seg e-postadresser, mobilnummer, hvilke flyplasser de ansatte bruker, deres nasjonalitet og passnummer. Alt som skal inn i et bookingsystem, forklarer Stangenes.  

Sammen med Siem Offshore har hun også utarbeidet en plan for når avtalen med G Travel skal tre i kraft. Det skjer etter alt å dømme 1. desember.

– Det skal vi klare. Vi er alle ivrige etter å komme i gang for alvor, og levere det vi har lovet å levere, sier Stangenes.