Gjennom G Travel Online kan de ansatte selv booke enkeltreiser, tur/retur-reiser eller rundreiser til markedets beste priser.

Systemet lar seg enkelt integrere med bedriftens reisepolicy. Dermed kan den reisende styres til å utføre handlinger etter bedriftens ønske, som for eksempel alltid å velge lavprisbilletter, sier Line Elisabeth Tveitereid, teamleder online i G Travel.   

Om bedriften har egne avtaler med hoteller, flyselskaper eller leiebilselskaper, vil disse vises i online-løsningen. Avtalene er ofte basert på volum og er derfor spesielt prisgunstige.

Bestillinger utenom bedriftens reisepolicy blir ofte tilsvarende dyre. Derfor er det viktig at bedriften kan legge inn overordnede retningslinjer i en online-løsning, sier Tveitereid.

G TRAVEL STÅR ANSVARLIG
Ved at de ansatte bestiller reisene sine online, vil man også spare bedriften for bestillingshonoraret som en reisekonsulent vanligvis tar.

– Noen tror det er dyrere å bruke G Travel Online enn å surfe rundt på nettet selv, men dette stemmer ikke. Bookingsystemet som ligger bak vår online-løsning er det samme systemet som ligger bak søkemotorene på nett. Koster en billett 2000 kroner på sas.no, ja da koster den 2000 kroner hos oss også, sier Tveitereid.

Men merk deg en vesentlig forskjell:

Booker du gjennom G Travel Online er det reisebyrået som står ansvarlig for billetten din, og du vil få hjelp av en reisekonsulent ved behov, for eksempel ved sykdom, kansellering eller forsinkelser.

– G Travel har også et avansert sporingssystem som gjør at vi til enhver tid har kontroll på hvor bedriftens reisende befinner seg hen. Dersom det skulle skje et eller annet uventet, for eksempel på flyplassen, kontakter vi kunden og informerer. Dette gir trygghet på reisen for de ansatte og verdsettes høyt, sier Tveitereid.